Evo kad će biti otvorena obnovljena stara cijev tunela Učka - investicija teška 25 MILIJUNA EURA

Otvaranjem obnovljene cijevi uvodi se novi režim prometa: svaka cijev imat će po dvije trake u jednom smjeru, što će povećati sigurnost i protočnost.

IstraIN

24 Rujan 2025 I 07:20

Evo kad će biti otvorena obnovljena stara cijev tunela Učka - investicija teška 25 MILIJUNA EURA
Foto: IstraIN

Sanacija 40 godina stare cijevi tunela Učka, vrijedna 25 milijuna eura, započela je prošle godine nakon otvaranja nove, druge cijevi.

Radove je u dvije smjene izvodilo do 150 radnika, a završetak obnove očekuje se do kraja mjeseca, prema najavama projektanta i investitora, tvrtke Bina Istra.

Kada sve bude dovršeno, promet će se odvijati kroz obje tunelske cijevi,  piše portal Istra Terra Magica.

Prema najavama, obnovljena tunelska cijev bit će otvorena do kraja tjedna.

Obnova, u vrijednosti od oko 25 milijuna eura, jedan je od najopsežnijih zahvata na Istarskom ipsilonu, a obuhvatila je građevinske i infrastrukturne radove, kao i ugradnju modernih sigurnosnih sustava.

Povezivanjem čvora Matulji s mrežom Hrvatskih autocesta, Istra će biti spojena sa Zagrebom u punom profilu autoceste.

Time će putovanje od Pule do Zagreba trajati dva i pol sata.

Novi režim prometa

Nakon više od godine dana građevinskih, strojarskih i elektrotehničkih radova, izvedeni su završni radovi, testirani sustavi i proveden tehnički pregled.

Otvaranjem obnovljene cijevi uvodi se novi režim prometa: svaka cijev imat će po dvije trake u jednom smjeru, što će povećati sigurnost i protočnost.

Tunel Učka izuzetno je važan prometni pravac za stanovnike Istre i Kvarnera te turiste – dnevno ga koristi oko 14 tisuća vozila, dok u ljetnim mjesecima broj doseže 18 tisuća.

Modernizacija prema europskim standardima

Stara cijev, izgrađena 1978. godine, imala je samo jednu traku u svakom smjeru, što je uzrokovalo gužve.

Druga cijev, duga 5.634 metra, probijena je prema modernim standardima, a u sklopu obnove stare ugrađena je nova ventilacija, rasvjeta, protupožarna zaštita, komunikacijski i nadzorni sustavi te evakuacijski izlazi.

Do danas je kroz tunel prošlo više od 80 milijuna vozila,  piše Istra Terra Magica.

Geološki izazovi i tehnička rješenja

Materijali i instalacije nakon četiri desetljeća bili su dotrajali, a na kolniku su se pojavila oštećenja zbog geološkog sastava tla – fliša.

Rješenje je bilo postavljanje armiranobetonskog podnožnog svoda te potpuna rekonstrukcija odvodnje, kolnika i vodovoda, uz posebnu zaštitu izvorišta pitke vode unutar tunela.

Suvremeni nadzor i sigurnost

Tunel je opremljen LED rasvjetom koja se prilagođava uvjetima, novim ventilacijskim sustavom, videonadzorom s analitikom za detekciju incidenata, modernim radio sustavom i ozvučenjem.

Svi sustavi povezani su s novim kontrolnim centrom.

Obnova je financirana sredstvima koncesionara Bina Istra, bez tereta za državni proračun. Na radovima je sudjelovalo 150 radnika, a izvođači i dobavljači opreme bili su isključivo hrvatske tvrtke.

Paralelno s obnovom, započela je i gradnja dionice od tunela Učka do Matulja, duge 10,3 kilometra, koja je dio europskog Ten-T koridora. Riječ je o strateškom projektu od nacionalne važnosti koji bi trebao biti dovršen 2027. godine.

Realizacijom tog projekta putovanje od Pule do Zagreba trajat će svega dva i pol sata.

Osim povećanja sigurnosti i protočnosti prometa, projekt uključuje i ekološke mjere poput protubučnih barijera i zatvorenih sustava odvodnje, čime će se unaprijediti kvaliteta života lokalne zajednice uz prometnicu, piše portal Istra Terra Magica.