Evo kad će biti otvorena obnovljena stara cijev tunela Učka - investicija teška 25 MILIJUNA EURA

Otvaranjem obnovljene cijevi uvodi se novi režim prometa: svaka cijev imat će po dvije trake u jednom smjeru, što će povećati sigurnost i protočnost.

IstraIN

24 Rujan 2025 I 07:20

Evo kad će biti otvorena obnovljena stara cijev tunela Učka - investicija teška 25 MILIJUNA EURA
Foto: IstraIN

Sanacija 44 godina stare cijevi tunela Učka, vrijedna 25 milijuna eura, započela je prošle godine nakon otvaranja nove, druge cijevi.

Radove je u dvije smjene izvodilo do 150 radnika, a završetak obnove očekuje se do kraja ovog tjedna, prema najavama projektanta i investitora, tvrtke Bina Istra.

Kada sve bude dovršeno, promet će se odvijati kroz obje tunelske cijevi,  piše portal Istra Terra Magica.

Obnova, u vrijednosti od oko 25 milijuna eura, jedan je od najopsežnijih zahvata na Istarskom ipsilonu, a obuhvatila je građevinske i infrastrukturne radove, kao i ugradnju modernih sigurnosnih sustava.

Povezivanjem čvora Matulji s mrežom Hrvatskih autocesta, Istra će biti spojena sa Zagrebom u punom profilu autoceste.

Time će putovanje od Pule do Zagreba trajati dva i pol sata.

Novi režim prometa

Nakon više od godine dana građevinskih, strojarskih i elektrotehničkih radova, izvedeni su završni radovi, testirani sustavi i proveden tehnički pregled.

Otvaranjem obnovljene cijevi uvodi se novi režim prometa: svaka cijev imat će po dvije trake u jednom smjeru, što će povećati sigurnost i protočnost.

Tunel Učka izuzetno je važan prometni pravac za stanovnike Istre i Kvarnera te turiste – dnevno ga koristi oko 14 tisuća vozila, dok u ljetnim mjesecima broj doseže 18 tisuća.

Modernizacija prema europskim standardima

Stara cijev, izgrađena 1978. godine, imala je samo jednu traku u svakom smjeru, što je uzrokovalo gužve.

Druga cijev, duga 5.634 metra, probijena je prema modernim standardima, a u sklopu obnove stare ugrađena je nova ventilacija, rasvjeta, protupožarna zaštita, komunikacijski i nadzorni sustavi te evakuacijski izlazi.

Do danas je kroz tunel prošlo više od 80 milijuna vozila,  piše Istra Terra Magica.

Geološki izazovi i tehnička rješenja

Materijali i instalacije nakon četiri desetljeća bili su dotrajali, a na kolniku su se pojavila oštećenja zbog geološkog sastava tla – fliša.

Rješenje je bilo postavljanje armiranobetonskog podnožnog svoda te potpuna rekonstrukcija odvodnje, kolnika i vodovoda, uz posebnu zaštitu izvorišta pitke vode unutar tunela.

Suvremeni nadzor i sigurnost

Tunel je opremljen LED rasvjetom koja se prilagođava uvjetima, novim ventilacijskim sustavom, videonadzorom s analitikom za detekciju incidenata, modernim radio sustavom i ozvučenjem.

Svi sustavi povezani su s novim kontrolnim centrom.

Obnova je financirana sredstvima koncesionara Bina Istra, bez tereta za državni proračun. Na radovima je sudjelovalo 150 radnika, a izvođači i dobavljači opreme bili su isključivo hrvatske tvrtke.

Paralelno s obnovom, započela je i gradnja dionice od tunela Učka do Matulja, duge 10,3 kilometra, koja je dio europskog Ten-T koridora. Riječ je o strateškom projektu od nacionalne važnosti koji bi trebao biti dovršen 2027. godine.

Realizacijom tog projekta putovanje od Pule do Zagreba trajat će svega dva i pol sata.

Osim povećanja sigurnosti i protočnosti prometa, projekt uključuje i ekološke mjere poput protubučnih barijera i zatvorenih sustava odvodnje, čime će se unaprijediti kvaliteta života lokalne zajednice uz prometnicu, piše portal Istra Terra Magica.