Nakon prošlotjedne press konferencije predsjednika IDS-a Dalibora Pausa i dr. sc. Nevena Iveše s Fakulteta prirodnih znanosti Pula u Krničkom portu na temu nasukanog broda, u roku od 24 sata predstavnici iz Hrvatskog sabora, Istarske županije i susjednih općina pozvani su na sastanak u Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture koji se danas održao u Zagrebu.
Kandidat za istarskog župana Dalibor Paus danas je u Ministarstvu zatražio micanje nasukanog broda 'Deala' do početka turističke sezone. Osim toga, ukazao je predstavnicima Ministarstva da je dolina Raše zaštićena u kategoriji "Natura 2000" i da nasukana grdosija predstavlja ekološki, ali i gospodarski te sigurnosni problem.
Podsjetio je kako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, nakon višekratnih prozivki – građana, načelnika, općinskih vijeća i saborskih zastupnika – tek 12. veljače ove godine sazvalo sastanak na kojem je obećano da će brod biti uklonjen do početka turističke sezone.
14:09Prije 7 d02.07.2025
Iz Butkovićevog Ministarstva tvrde da proces uklanjanja ide po planu, na što je Paus jasno odgovorio da ovakvo otezanje ugrožava nadolazeću turističku sezonu.
Također, Ministarstvo tvrdi da je osiguravatelj na sebe preuzelo zadatak micanja broda. Od tri ponude izabrana je ona metoda koja obuhvaća podizanje broda na plutajući dok, nakon čega će tegljač otegliti brod 'Deala' u rezalište.
U tijeku je potpisivanje ugovora te iz Ministarstva tvrde da će se tek nakon toga znati precizniji rokovi uklanjanja broda. Ministarstvo je potvrdilo da će, uz osiguravatelja, napraviti sve što mogu da do početka sezone uklone nasukani brod.
Radi sigurnosti okoliša i neovlaštenog pristupa ljudi na brod zatražen je i češći monitoring broda 'Deala'.
Na sastanku su, uz Pausa, prisustvovali i saborski zastupnici Anton Kliman, Sanja Radolović i Peđa Grbin, istarski načelnici Leo Knapić (Raša) i Predrag Pliško (Marčana), župan Istarske županije Boris Miletić, pročelnik upravnog odjela za održivi razvoj IŽ Mirko Radolović, državni tajnik s timom iz Ministarstva te predstavnici osiguravatelja.
Osim prometnih prekršaja, muškarac je počinio i druge prekršaja pa tako kod sebe nije imao osobnu iskaznicu, a nije ni prijavio prebivalište, odnosno boravište u propisanom roku.
"Talijanski i slovenski ribari istu tu opremu redovito financiraju iz istog europskog fonda. Jesu li onda sve druge zemlje članice u krivu, a samo hrvatska Uprava ribarstva u pravu?“, pitala je Radojčić.
Paus je ukazao na nepravedan položaj istarskih umirovljenika koji zbog nepostojanja izravne željezničke veze s ostatkom Hrvatske ne mogu koristiti pravo na besplatan željeznički prijevoz za sve građane starije od 65 godina, uveden početkom prošle godine.
Naglasio je kako Uljanik Brodogradnja 1856 ima koncesiju nad pomorskim dobrom, iako manji dio pomorskog dobra pod koncesijom Uljanik Brodogradnja 1856 koristi za svoju djelatnost, a veći dio prostora se ne koristi i propada ili se daje u zakup drugim tvrtkama.