PROJEKT TEŽAK 400 MILIJUNA EURA! Potvrđeno je, Bina Istra planira revolucionarni prometni projekt - Istarski X

Planirana nadogradnja obuhvatila bi trasu koja povezuje središnju Istru s Labinom, čime bi se značajno poboljšala prometna povezanost istočnog dijela poluotoka.

Ena Piglić
Ena Piglić

6 Ožujak 2025 I 06:15

PROJEKT TEŽAK 400 MILIJUNA EURA! Potvrđeno je, Bina Istra planira revolucionarni prometni projekt - Istarski X
IstraIN Foto: Istarska županija

Po završetku izgradnje punog profila Istarskog ipsilona krajem 2026. godine, na pomolu je nova velika infrastrukturna investicija – proširenje cestovne mreže u oblik tzv. Istarskog X-a.

Planirana nadogradnja obuhvatila bi trasu koja povezuje središnju Istru s Labinom, čime bi se značajno poboljšala prometna povezanost istočnog dijela poluotoka.

Bina Istra, ozbiljno sagledava tehničke i financijske mogućnosti realizacije ovog kompleksnog projekta.

Njihovo dosadašnje iskustvo u razvoju cestovne infrastrukture dokazalo ih je kao pouzdanog partnera, a dodatna prometna povezanost zasigurno bi pridonijela razvoju gospodarstva i turizma Labinštine.

Treba napomenuti kako je izgradnja ovog projekta predviđena u županijskom Prostornom planu, a Istarska županija osigurala je sredstva za opsežnu studiju izvodljivosti izgradnje autocesta »istarski X« u ovoj fazi.

IstraIN

Na nedavnom obilasku radova u starom tunelu Učka, generalni direktor Bina Istre Dario Silić istaknuo je važnost ovog projekta.

"Projekt X, razvijamo u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, a njegov cilj je dodatno poboljšati prometnu povezanost Istre, posebno njenog istočnog dijela, koji trenutno nema izravnu vezu s Istarskim ipsilonom.", poručio je Silić.

Naziv projekta dolazi od ideje širenja Istarskog Y u oblik X-a, dodavanjem nove dionice koja bi povezala unutrašnjost Istre s istočnom obalom.

Konkretno, novi krak protezao bi se od čvora Žminj, iznad Kanfanara, do Labina.

Dužina dionice bila bi oko 20 kilometara, a jedan od najvećih infrastrukturnih izazova bio bi prijelaz preko doline Raše, gdje bi se gradio vijadukt dug gotovo jedan kilometar, s visokim stupovima od preko 60 metara.

IstraIN

Nova dionica imala bi nekoliko ključnih prednosti

1. Povećanje sigurnosti i protočnosti prometa – Državna cesta D66, koja povezuje Labin s Pulom i Rijekom, često je zagušena, osobito ljeti. Novi krak smanjio bi gužve i omogućio sigurniju vožnju.

2. Bolja povezanost istočne obale Istre – Labin je trenutno relativno izoliran od glavne cestovne mreže. Nova dionica omogućila bi brži pristup autocesti, čime bi se poboljšala dostupnost regije.

3. Razvoj turizma i gospodarstva – Kvalitetnija prometna infrastruktura privukla bi investitore i olakšala dolazak turista u destinacije poput Rapca i istočne obale Istre.

Očekivana vrijednost projekta procjenjuje se na oko 400 milijuna eura.

Planirano je da se sredstva osiguraju iz kombinacije javnih izvora, europskih fondova i privatnih investicija.

Trenutno se radi na pripremi projektne dokumentacije u suradnji s nadležnim institucijama.

"Ovo je velika investicija – procjenjujemo da bi vrijednost projekta bila oko 400 milijuna eura.

Svjesni smo da su ovakvi projekti dugoročni i zahtijevaju detaljne studije, ali smatramo da bi Istarski X mogao postati jedan od ključnih prometnih koridora u Istri i donijeti dugoročne koristi cijeloj regiji," zaključio je generalni direktor Bina Istre, Dario Silić.

Iako se projekt još nalazi u fazi planiranja, jasno je da bi njegova realizacija imala značajan utjecaj na razvoj Istre, posebice istočnog dijela, koji već godinama čeka bolju prometnu povezanost.

Ostavite komentar