Istra na vrhu turističke ljestvice: Najveći broj rezervacija u proljetnim mjesecima
Prema regionalnim pokazateljima, Istra bilježi najveći rast rezervacija od 9%.
IstraIN
24 Travanj 2025 I 17:11
Foto: Srećko Niketić/PIXSELL
Jedna od vodećih domaćih turističkih agencija, NOVASOL, koja posluje u sklopu međunarodne grupacije Awaze, bilježi snažan početak turističke 2025. godine. Prema aktualnim prodajnim pokazateljima, predsezona je nadmašila prošlogodišnje rezultate, a očekuje se i stabilna ljetna sezona.
Rezervacije za uskršnje i prvomajske blagdane porasle su za 7% u odnosu na isti period prošle godine. Tome je, među ostalim, doprinio i povoljan kalendarski raspored – kasniji Uskrs i blizina Praznika rada omogućili su gostima produžene vikende koje su mnogi iskoristili za kraći odmor.
Prema Zakonu o turizmu trenutačno se provode izračuni turističkih prihvatnih kapaciteta po županijama, općinama i gradovima, a ti podaci će pokazati treba li u pojedinim destinacijama ograničiti daljnji rast smještajnih kapaciteta. Time bi se, posljedično, ograničio i rast broja noćenja.
Većina noćenja ili 86 posto u srpnju je registrirana u komercijalnim smještajnim objektima, a 12 posto u nekomercijalnim, dok je u nautičkom smještaju bilo 2 posto noćenja.
20:28Prije 11 d09.08.2025
Povećani interes ne odnosi se samo na proljetne blagdane – NOVASOL bilježi rast potražnje i za ljetne mjesece. Gosti sve češće traže cjenovno pristupačne, ali istovremeno kvalitetne i atraktivne smještajne jedinice, što upućuje na to da će tržište ove sezone predvoditi upravo takvi objekti.
U lipnju je Istarska županija ponovno predvodnica hrvatskog turizma s ostvarenih 4,8 milijuna noćenja, što je 33,3% ukupnih noćenja na razini Hrvatske.
U Hrvatskoj je trenutačno više od milijun turista, od toga su 90 posto stranci.
10:02Prije 15 d06.08.2025
Prema regionalnim pokazateljima, Istra bilježi najveći rast rezervacija od 9%, dok Kvarner raste 7%, sjeverna i srednja Dalmacija 6%, a južna Dalmacija 4%. Ovi trendovi u skladu su i s trenutnim rezervacijama za glavnu sezonu, što dodatno potvrđuje stabilnu potražnju.
Josip Stulić, direktor prodaje Awazea za južnu Europu, ističe kako sve više turista bira destinacije koje nude najbolji omjer cijene i kvalitete. Hrvatska u tom kontekstu ostaje konkurentna u usporedbi s tržištima poput Grčke, Španjolske i Portugala.
„U segmentu izvanpansionske ponude, Hrvatska ima više cijene hrane za 7 do 10% u odnosu na konkurente, ali istovremeno nudi povoljniji smještaj. Jedinice iz našeg portfelja u prosjeku su 12% jeftinije od onih u Portugalu i Španjolskoj, dok su u rangu s grčkim – s dodatnom prednošću privatnosti i fleksibilnosti koju naši iznajmljivači nude“, navodi Stulić.
Glavna emitivna tržišta i promjene u preferencijama
Gosti iz Njemačke, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke, Slovenije i Italije i dalje predvode po broju rezervacija. Iako je Hrvatska Nijemcima ove godine pala ispod prve tri najtraženije destinacije, i dalje se nalazi među pet najpopularnijih. Kod Austrijanaca je na drugom mjestu, dok je u Češkoj i Slovačkoj broj jedan. Talijani i Slovenci Hrvatsku najviše preferiraju u predsezonskim i posezonskim terminima.
Fleksibilnost cijena – ključ za uspjeh
Podaci agencije pokazuju da su iznajmljivači koji su pravovremeno prilagodili cijene tržišnim uvjetima ostvarili bolju popunjenost, kako u predsezoni, tako i za srpanj i kolovoz. Oni koji nisu prilagodili cijene bilježe slabiji interes, što bi se moglo dodatno osjetiti u kasnijoj fazi bukiranja kada će konkurencija biti još izraženija.
Zaključno, fleksibilnost u formiranju cijena, kvaliteta ponude i dodatna vrijednost za gosta pokazuju se kao ključni faktori za uspješnu turističku sezonu 2025. godine.
Ako želite saznati koje su najposjećenije destinacije bile ovog Uskrsa u Istri te kojih je gostiju bilo najviše, pročitajte članak ovdje.
Dok je dozvola izdavana, upozoravaju iz stranke Možemo! Pula, nitko u gradskoj upravi nije uzeo u obzir vrijednost stabla, što, kako navode, „predstavlja ustaljenu praksu nebrige za gradsko zelenilo“.
Najviše poziva odnosilo se na ispumpavanje poplavljenih prostora, dvorišta i prometnica, no vatrogasci su intervenirali i pri uklanjanju srušenih stabala te izvlačenju vozila potopljenih u bujicama.
U prvih šest mjeseci ove godine cijene hotelskog smještaja u Hrvatskoj porasle su 4,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, no kaže nam direktor HUT-a Veljko Ostojić, one prate kretanje cijena hotelskog smještaja mediteranske konkurencije.
Najviša prosječna mjesečna neto plaća po zaposlenome u pravnim osobama za lipanj 2025. isplaćena je u djelatnosti Zračni prijevoz, u iznosu od 2 279 eura, a najniža u djelatnosti Proizvodnja odjeće, u iznosu od 926 eura.