Istra na vrhu turističke ljestvice: Najveći broj rezervacija u proljetnim mjesecima
Prema regionalnim pokazateljima, Istra bilježi najveći rast rezervacija od 9%.
IstraIN
24 Travanj 2025 I 17:11
Foto: Srećko Niketić/PIXSELL
Jedna od vodećih domaćih turističkih agencija, NOVASOL, koja posluje u sklopu međunarodne grupacije Awaze, bilježi snažan početak turističke 2025. godine. Prema aktualnim prodajnim pokazateljima, predsezona je nadmašila prošlogodišnje rezultate, a očekuje se i stabilna ljetna sezona.
Rezervacije za uskršnje i prvomajske blagdane porasle su za 7% u odnosu na isti period prošle godine. Tome je, među ostalim, doprinio i povoljan kalendarski raspored – kasniji Uskrs i blizina Praznika rada omogućili su gostima produžene vikende koje su mnogi iskoristili za kraći odmor.
Među stranim turistima, Rovinj – Rovigno treći je mjesec zaredom najpoželjnija destinacija s milijun ostvarenih noćenja. Iza njega su Medulin s 836 tisuća, Poreč – Parenzo sa 766 tisuća, Dubrovnik sa 746 tisuća i Umag – Umago sa 723 tisuće noćenja stranih gostiju.
"Rast ostvarujemo u pred i posezoni što ide u prilog svim aktivnostima koje kao Vlada poduzimamo i uz ove rezultate zadovoljni smo i dosadašnjim tijekom posezone u kojoj ostvarujemo 5% veći turistički promet u usporedbi s istim razdobljem prošle godine", istaknuo je ministar turizma i sporta.
11:02Prije 83 d30.09.2025
Povećani interes ne odnosi se samo na proljetne blagdane – NOVASOL bilježi rast potražnje i za ljetne mjesece. Gosti sve češće traže cjenovno pristupačne, ali istovremeno kvalitetne i atraktivne smještajne jedinice, što upućuje na to da će tržište ove sezone predvoditi upravo takvi objekti.
Rujan ove godine pokazuje jasnu razliku u popunjenosti između hotela i privatnog smještaja – dok se privatni kapaciteti polako prazne, hoteli su i dalje puni, a gosti primjećuju podignutu razinu usluge.
16:08Prije 90 d23.09.2025
Prema regionalnim pokazateljima, Istra bilježi najveći rast rezervacija od 9%, dok Kvarner raste 7%, sjeverna i srednja Dalmacija 6%, a južna Dalmacija 4%. Ovi trendovi u skladu su i s trenutnim rezervacijama za glavnu sezonu, što dodatno potvrđuje stabilnu potražnju.
Josip Stulić, direktor prodaje Awazea za južnu Europu, ističe kako sve više turista bira destinacije koje nude najbolji omjer cijene i kvalitete. Hrvatska u tom kontekstu ostaje konkurentna u usporedbi s tržištima poput Grčke, Španjolske i Portugala.
„U segmentu izvanpansionske ponude, Hrvatska ima više cijene hrane za 7 do 10% u odnosu na konkurente, ali istovremeno nudi povoljniji smještaj. Jedinice iz našeg portfelja u prosjeku su 12% jeftinije od onih u Portugalu i Španjolskoj, dok su u rangu s grčkim – s dodatnom prednošću privatnosti i fleksibilnosti koju naši iznajmljivači nude“, navodi Stulić.
Glavna emitivna tržišta i promjene u preferencijama
Gosti iz Njemačke, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke, Slovenije i Italije i dalje predvode po broju rezervacija. Iako je Hrvatska Nijemcima ove godine pala ispod prve tri najtraženije destinacije, i dalje se nalazi među pet najpopularnijih. Kod Austrijanaca je na drugom mjestu, dok je u Češkoj i Slovačkoj broj jedan. Talijani i Slovenci Hrvatsku najviše preferiraju u predsezonskim i posezonskim terminima.
Fleksibilnost cijena – ključ za uspjeh
Podaci agencije pokazuju da su iznajmljivači koji su pravovremeno prilagodili cijene tržišnim uvjetima ostvarili bolju popunjenost, kako u predsezoni, tako i za srpanj i kolovoz. Oni koji nisu prilagodili cijene bilježe slabiji interes, što bi se moglo dodatno osjetiti u kasnijoj fazi bukiranja kada će konkurencija biti još izraženija.
Zaključno, fleksibilnost u formiranju cijena, kvaliteta ponude i dodatna vrijednost za gosta pokazuju se kao ključni faktori za uspješnu turističku sezonu 2025. godine.
Ako želite saznati koje su najposjećenije destinacije bile ovog Uskrsa u Istri te kojih je gostiju bilo najviše, pročitajte članak ovdje.
Autori makete su Ivan Capan i Igor Kozlina, diplomirani inženjeri arhitekture, uz stručnu podršku Gradske uprave Grada, Muzeja Lapidarij te Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije.
Osim što je iznimno ukusan, bakalar je i vrlo zdrav. Bogat je omega-3 masnim kiselinama, izvrstan je izvor proteina, minerala i vitamina, a pritom sadrži vrlo niske razine štetnih masnoća.
Krnička placa posljednjih je godina postala prepoznatljivo mjesto zajedništva i kreativnosti mještana. U prethodnim izdanjima bila je ukrašena tisućama lampica, ručno izrađenim ukrasima i brojnim božićnim dekoracijama.
HNB je blago naniže revidirao očekivanja rasta bruto domaćeg proizvoda (BDP), dok su procjene inflacije u ovoj i idućoj godini podignute. Podsjetimo, sredinom rujna središnja banka je za 2025. prognozirala rast gospodarstva od 3,2 posto, a za 2026. od 2,9 posto.
"Nešto više od dvije trećine (70%) ističe da će za kupnju poklona potrošiti jednako kao i lani, što je dosta veliki skok u odnosu na prošlu godinu kada je to izjavilo 54% ispitanika."
Stručnjaci ističu kako bi se situacija znatno popravila kada bi se barem dio od gotovo 600 tisuća praznih privatnih stanova vratio na tržište. Veća ponuda mogla bi ublažiti pritisak na cijene i postupno vratiti povjerenje kupaca, koji zasad – čini se – biraju čekanje umjesto kupnje.
"Mi smo napravili niz mjera kako bi olakšali svakodnevni život, ali smo vodili računa i o predstojećim blagdanima i o košarici proizvoda koja nam je potrebna za naš tradicionalni božićni ručak‘‘.
Sve navedeno potvrđuje da Istra u 2025. godini ne bilježi samo rast brojki, već i zrelost destinacije koja uspješno balansira između kvalitete, održivosti i autentičnog doživljaja.