Istra na vrhu turističke ljestvice: Najveći broj rezervacija u proljetnim mjesecima

Prema regionalnim pokazateljima, Istra bilježi najveći rast rezervacija od 9%.

IstraIN

24 Travanj 2025 I 17:11

Istra na vrhu turističke ljestvice: Najveći broj rezervacija u proljetnim mjesecima
Foto: Srećko Niketić/PIXSELL

Jedna od vodećih domaćih turističkih agencija, NOVASOL, koja posluje u sklopu međunarodne grupacije Awaze, bilježi snažan početak turističke 2025. godine. Prema aktualnim prodajnim pokazateljima, predsezona je nadmašila prošlogodišnje rezultate, a očekuje se i stabilna ljetna sezona.

Rezervacije za uskršnje i prvomajske blagdane porasle su za 7% u odnosu na isti period prošle godine. Tome je, među ostalim, doprinio i povoljan kalendarski raspored – kasniji Uskrs i blizina Praznika rada omogućili su gostima produžene vikende koje su mnogi iskoristili za kraći odmor.

Povećani interes ne odnosi se samo na proljetne blagdane – NOVASOL bilježi rast potražnje i za ljetne mjesece. Gosti sve češće traže cjenovno pristupačne, ali istovremeno kvalitetne i atraktivne smještajne jedinice, što upućuje na to da će tržište ove sezone predvoditi upravo takvi objekti.

Najveći rast u Istri, slijede Kvarner i Dalmacija

Prema regionalnim pokazateljima, Istra bilježi najveći rast rezervacija od 9%, dok Kvarner raste 7%, sjeverna i srednja Dalmacija 6%, a južna Dalmacija 4%. Ovi trendovi u skladu su i s trenutnim rezervacijama za glavnu sezonu, što dodatno potvrđuje stabilnu potražnju.

Josip Stulić, direktor prodaje Awazea za južnu Europu, ističe kako sve više turista bira destinacije koje nude najbolji omjer cijene i kvalitete. Hrvatska u tom kontekstu ostaje konkurentna u usporedbi s tržištima poput Grčke, Španjolske i Portugala.

„U segmentu izvanpansionske ponude, Hrvatska ima više cijene hrane za 7 do 10% u odnosu na konkurente, ali istovremeno nudi povoljniji smještaj. Jedinice iz našeg portfelja u prosjeku su 12% jeftinije od onih u Portugalu i Španjolskoj, dok su u rangu s grčkim – s dodatnom prednošću privatnosti i fleksibilnosti koju naši iznajmljivači nude“, navodi Stulić.

Glavna emitivna tržišta i promjene u preferencijama

Gosti iz Njemačke, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke, Slovenije i Italije i dalje predvode po broju rezervacija. Iako je Hrvatska Nijemcima ove godine pala ispod prve tri najtraženije destinacije, i dalje se nalazi među pet najpopularnijih. Kod Austrijanaca je na drugom mjestu, dok je u Češkoj i Slovačkoj broj jedan. Talijani i Slovenci Hrvatsku najviše preferiraju u predsezonskim i posezonskim terminima.

Fleksibilnost cijena – ključ za uspjeh

Podaci agencije pokazuju da su iznajmljivači koji su pravovremeno prilagodili cijene tržišnim uvjetima ostvarili bolju popunjenost, kako u predsezoni, tako i za srpanj i kolovoz. Oni koji nisu prilagodili cijene bilježe slabiji interes, što bi se moglo dodatno osjetiti u kasnijoj fazi bukiranja kada će konkurencija biti još izraženija.

Zaključno, fleksibilnost u formiranju cijena, kvaliteta ponude i dodatna vrijednost za gosta pokazuju se kao ključni faktori za uspješnu turističku sezonu 2025. godine.

Ako želite saznati koje su najposjećenije destinacije bile ovog Uskrsa u Istri te kojih je gostiju bilo najviše, pročitajte članak ovdje.