KAKO STOJI NAŠ TURIZAM? Direktor HUT-a: Moramo se zapitati bavimo li se turizmom na kratki ili dugi rok!

U prvih šest mjeseci ove godine cijene hotelskog smještaja u Hrvatskoj porasle su 4,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, no kaže nam direktor HUT-a Veljko Ostojić, one prate kretanje cijena hotelskog smještaja mediteranske konkurencije.

Ena Piglić
Ena Piglić I Media servis

21 Kolovoz 2025 I 08:17

KAKO STOJI NAŠ TURIZAM? Direktor HUT-a: Moramo se zapitati bavimo li se turizmom na kratki ili dugi rok!
Foto: IstraIN

Bližimo se kraju glavnog dijela turističke sezone. Podaci za prvu polovicu godine bili su pozitivni, ostvaren je rast od 4 posto u dolascima i noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

No, podaci komaparativne analize Hrvatske udruge turizma za prvih šest mjeseci pokazuju da su, osim broja noćenja i dolazaka, rasle i vanpasnionske cijene, što ipak nije konkuretno u odnosu na druge mediteranske zemlje.

U prvih šest mjeseci ove godine cijene hotelskog smještaja u Hrvatskoj porasle su 4,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, no kaže nam direktor HUT-a Veljko Ostojić, one prate kretanje cijena hotelskog smještaja mediteranske konkurencije. 

"Istovremeno su ključni troškovi, rada na primjer rasli 11,7%, dok je prosjek EU mediteranske konkurencije 4,2%. Cijena hrane, kod nas je cijena hrane rasla 5%, a prosjek mediterana, tih zemalja s kojima smo se uspoređivali, je 2,6%."

U špici sezone i ove godine kažu bilježe popunjenost preko 90%, ali ističe treba napomenuti da prihodi nisu sve, već da postoji i troškovna strana koja raste značajnije od prihodovne. Iz Hrvatske udruge turizma već duže vrijeme upozoravaju i na premali broj hotelskog smještaja. Vrtimo se, kaže nam Ostojić, na oko 181 tisuću hotelskih kreveta, dok se broj u obiteljskom i nekomercijalnom smještaju značajno povećava.

"Tako da smo mi u Hrvatskoj gledajući ukupno smještajne kapacitete koji su nešto manje od 2 milijuna kreveta, došli na oko 9,5% učešća hotelskih kreveta, što naravno ima značajne reperkusije, generira prosječno manju dnevnu potrošnju u odnosu na naše konkurente i u odnosu na ono što bismo mi htjeli."

Dodaje i kako je činjenica da smo u restauraterstvu i maloprodaji sa cijenama došli do vrha u odnosu na prosječnu strukturu naših gostiju.

"Sigurno da ta razina cijena koja je danas kod nas odvraća goste od razmišljanja ili barem dijela gostiju od razmišljanja za odabir Hrvatske za sljedeću godinu."